Bygget på

Danmarks Jernbanemuseum

Det røde lyntog kører på nylagte skinner

Vores bidrag

  • Strategi og rådgivning
  • Prototype
  • Visuelt design
  • E-handel

Platform og integrationer

  • Umbraco Cloud
  • Ucommerce
  • Microsoft Azure
  • Campaign Monitor
  • GLS PakkeShop
  • DIBS
Besøg platformen
Legeplads ved Danmarks Jernbanemuseum

En ny identitet på en ny platform

Da samarbejdet med Danmarks Jernbanemuseum startede i starten af 2019, gik opgaven ud på at lave en ny hjemmeside med tilhørende webshop og kundeklub. De havde dengang en gammel Joomla løsning - som end ikke var optimeret til mobil.

De havde fået et reklamebureau til at lave dem en helt ny identitet, som indeholdt logo, farver, skrifttyper og ikoner. Vores opgave var nu at frembringe denne identitet på deres nye online platform.  

God kommunikation fra start

I opstartsfasen afholdt vi en workshop i samarbejde med Jernbanemuseet, hvor vi gennemgik deres behov for webshop og hjemmeside, samt undersøgte målgruppen og deres behov.

Hele processen igennem var der rigtig god kommunikation, hvilket sikrede at der altid var forventningsafstemt. Vi fik udarbejdet wireframes og prototype, og fik bygget skelettet til løsningen - som skulle være mobile first. På den baggrund begyndte vi på eksekveringen, vi fik udarbejdet det visuelle design og havde fortsat jævnlig kontakt til Jernbanemuseet.

Integrationer samlet i Umbraco

Vi byggede en Umbraco Cloud-løsning med Ucommerce som motoren bag webshoppen. Ucommerce stod for håndteringen af ordre, kurven samt ordrehistorikken.

Derudover blev der udarbejdet forskellige integrationer.

  1. Vi integrerede løsningen med GLS Pakkeshop, hvilket gjorde at Jernbanemuseet nemt og hurtigt kunne printe labels til pakkerne direkte fra Umbraco.

  2. Vi byggede en skræddersyet medlemsdatabase i Umbraco, hvor de nemt kunne vedligeholde alle deres medlemmer.

  3. Vi brugte DIBS' betalingsgateway til håndtering af betalinger direkte i Ucommerce.

  4. Campaign Monitor blev brugt til automatisk udsendelse af nyhedsbrev og fornyelsesremindere.

Alt dette resulterede i at Jernbanemuseet nu kan styre alt fra Umbraco, hvor de tidligere skulle styre det fra adskillige systemer. Det har givet Jernbanemuseet en løsning, der er strømlinet og tidssparende.

Djm Webshop

Webshop

Stort udvalg af jernbanerelaterede bøger, flotte plakater, postkort og fine souvenirs til børn og voksne.

Et tidssparende resultat

Vi er kommet frem til en løsning som understøtter Jernbanemuseets nye identitet og har skabt en masse lettelser i Jernbanemuseets hverdag. Det har resulteret i færre telefonopringninger fra spørgende kunder, nemmere håndtering af billetsalg samt medlemmer i Umbraco. Redaktøroplevelsen er markant bedre end, hvad de var vant til, og integrationerne ledte til store tidsbesparelser.

De har været begejstret for processen og følt sig inkluderet. De har kun haft kontakt til projektlederen hos Ecreo, det har gjort at kommunikationen har været helt i top.

Klar på at komme i gang?

Telefon

Når du kontakter Ecreo via formularen videregiver du dine informationer til Ecreo. Ved jobansøgninger deles dine oplysninger med Recruit IT ApS og HR-ON ApS, som vi anvender i forbindelse med vores ansættelsesforløb. Ecreo anvender alene dine oplysninger til at håndtere din forespørgsel.

Tag en snak med Martin

Martin Saaby

Martin Saaby

Business Developer