Odense ZOO

Odense ZOOs nye app giver kunderne en bedre oplevelse

Optimal kunderejse for havens gæster

Odense ZOO har i en årrække været blandt de mest anerkendte og bedst besøgte seværdigheder på Fyn, så da haven i 2020 skulle opgradere deres digitale platform ud mod kunderne, var der tårnhøje krav til produktet.

For det første skulle den endelige løsning forbedre kunderejsen gennem alle faser, og for det andet skulle det tekniske setup understøtte hverdagen for de ansatte. Begge dele blev mødt med Ecreos app-løsning, der både sikrer, at de besøgende i Odense ZOO får en god interaktiv oplevelse, og at personalet har let ved at lave de løbende opdateringer, der skal til for at sikre aktualiteten på tværs af alle elektroniske platforme. 

 

Noget af det fedeste ved appen er, at man kan samle sine årskort digitalt, så hele familien har samlet årskortene ét sted. Derudover har vi selvfølgelig et oversigtskort, så man stadig kan finde vej rundt i haven. Og så har vi et dagsprogram, så man kan få påmindelser om for eksempel en søløvefodring" fortæller Julie Groth, der er marketingchef hos Odense ZOO. 

 

Ved siden af de rent logistiske hjælpemidler, som appen tilbyder, har det også været vigtigt for Odense ZOO at forny sig, så de gode historier bliver fortalt på en indbydende måde.  

 

Det er vigtigt for os som zoologisk have, at vores gæster går en smule klogere herfra, og derfor har vi integreret et lag af formidling i appen, så når gæsterne står ved søløven, kan man læse omkring søløverne i Californien. Hvad spiser de? Hvor meget vejer de? Hvordan træner vi dem i Odense ZOO og så videre” siger Julie Groth. 

citat

”Noget af det fedeste ved appen er, at man kan samle sine årskort digitalt, så hele familien har samlet årskortene ét sted. Derudover har vi selvfølgelig et oversigtskort, så man stadig kan finde vej rundt i haven. Og så har vi et dagsprogram, så man kan få påmindelser om for eksempel en søløvefodring”

Julie Groth

Marketingchef hos Odense ZOO

Grundig forberedelse og godt samarbejde

Forud for lanceringen i sommeren 2021 lå en forberedelsesfase, hvor Odense ZOO beskrev fremtidens ønsker for app og hjemmeside, ligesom kundernes inputs blev inddraget gennem interviews for at sikre, at den endelige app også levede op til deres tanker.

 

Og endelig skulle det hele samles i en pakke, der var til at håndtere for de ansatte i Odense ZOO. ”Jeg endte ret hurtigt med at være vild med Ecreos løsning, fordi det er en web-app, hvor vi kan supportere det hele i ét CMS-system, og fordi vores hjemmeside opdateres på samme platform som vores app” konstaterer Julie Groth, som også har været glad for den dialog, hun har haft med Ecreo siden lanceringen:

 

Ecreo er blevet en forlænget del af min afdeling, hvor jeg kan gribe knoglen, og så har jeg en udvikler eller en projektleder i den anden ende, som kan hjælpe mig nu og her. Vi kan idégenerere om vores ønsker til en app, og så kender de en masse tekniske detaljer, som jeg ikke har forstand på. Det er enormt fedt at have de eksperter, som kan spille mig stærkere og gøre, at vi får et rigtig fedt produkt i sidste ende” 

citat

"Ecreo er blevet en forlænget del af min afdeling, hvor jeg kan gribe knoglen, og så har jeg en udvikler eller en projektleder i den anden ende, som kan hjælpe mig nu og her"

Julie Groth

Marketingchef hos Odense ZOO

Martin Saaby
Skal vi styrke din digitale forretning?
Vores Business Developer, Martin Saaby, er altid klar på en indledende snak

Giv Martin et kald

eller send ham en mail

Partnerskaber
Strategiske e-handelsløsninger og
kundeportaler baseret på
Din strategiske udviklingspartner

Ecreo

Stærmosegårdsvej 8

5230 Odense M

+45 70 23 71 71

info@ecreo.dk

CVR 30 70 82 53