Bygget på

Odense ZOO

En af Europas mest ansete zoologiske haver—nu stråler de også online.

Vores bidrag

  • Strategi og rådgivning
  • Prototype
  • Visuelt design
  • Udvikling
  • Webshop

Platform og integrationer

  • Umbraco Cloud
  • Microsoft Azure
  • Ucommerce
  • Galaxy
  • Campaign Monitor
  • Vocast
Besøg platformen
En svingende abe fra Odense ZOO

Vilde oplevelser for både store og små

Vi havde til opgave, at designe og udvikle en tidstro brugeroplevelse, der skulle løfte Odense ZOO branded på onlinefronten. Hjemmesiden skulle tjene som en mere prominent salgskanal, men ligeledes som en inspirationskilde for de besøgende.

Børnefamilien skulle kunne se sig selv pakke rygsækken med smurte madpakker, de nyforelsket teenagere skulle lokkes til at tage den idyllisk sejltur gennem zoologisk have og det livsnydende pensionistægtepar skulle inspireres til at spendere deres solrige søndagformiddag blandt lemurerne.

OZ 02

Årskort

Køb af årskort kan nemt gøres via Odense Zoos hjemmeside.

Informationsarkitektur

Odense ZOO er en stor hjemmeside med et varierende publikum samt et omfattende katalog af oplevelser og muligheder. Vi forsøgte at fange den ekstraordinære rå oplevelse – som er at besøge den zoologiske have – gennem levende billeder og dyriske farver.

På grund af den store mængde indhold forsøgte vi, at skabe en kontrast mellem det tidligere design ved at skabe et mere luftigt udseende stærkt afhængigt af mellemrum, en markant bedre læsbarhed og et klarer informationhierarki.

Grid editoren i Umbraco gjorde en væsentlig forskel for udviklingen, idet vi var i stand til at skabe fleksibilitet i oprettelsen af indhold for deres kommunikationsafdeling alt imens vi bevarede sammenhængen i grænsefladen for brugeren.

202%

Stigning i antallet af organiske transaktioner

27%

Vi har reduceret afvisningsprocenten med 27% siden lancering i 2017.

Billetsalget når nye højder

Går vi et par spadestik dybere og ser på udviklingen de seneste 3 år, har dette budt på en række flotte resultater, hvor Odense ZOO bl.a. opnåede en stigning på 202% i antallet af organiske transaktioner samt en stigning på 83% i antallet af transaktioner, fra direkte trafik.

Den samlede afvisningprocent udgør i dag kun 37% sammelignet med 51%. Dette er en forbedring på 27% siden lancering i 2017.

OZ 01

Billetlugen

Køb billetterne hjemmefra, via Odense Zoos hjemmeside.

Fuld integration og fleksibilitet

social-music-podcast

VOCAST

Odense ZOO bruger VOCAST til udsending af pressemeddelelser og generel håndtering af pressemateriale.
astronomy-solar-system

Galaxy Ticketing System

Via Galaxy reserveres billetter, bookes og sendes til kunden, som kan gå direkte ind i zoo.
performance-increase-mail

Campaign Monitor

Odense ZOO bruger Campaign Monitor til udsending og evaluering af nyhedsbreve og mailkampagner.

Klar på at komme i gang?

Når du kontakter Ecreo via kontaktformularen videregiver du dine information til Ecreo. Ecreo anvender dine oplysninger til at svare dig, du kan læse mere her privatlivspolitik.

Har du spørgsmål til Casper?

CS

Casper Stendal

Partner

Vi bruger ufarlige cookies til at forbedre din oplevelse. Læs mere om vores brug af cookies.