Et tæt samarbejde med fokus på forretningsudvikling og digitale løsninger
Fiberline stod i en situation hvor de var nødt til at gentænke deres site samt øge den digitale sparring der skulle til for at eksekvere de ambitiøse planer, som var lagt. Deres tidligere site ikke var i stand til at klare den ekspansion, som var planen. Målet var at drive virksomheden som var den født digitalt med den digitale kanal som den primære salgskanal. Det skulle bære dem ud i hele europa med primært marked i Danmark. For at kunne eksekvere denne plan havde de desuden brug for dybere sparring både omkring det tekniske men også i forhold til at investere i de elementer, som giver de største gevinster.
En anden udfordring Fiberline stod overfor var, at de havde en del rester liggende fra forskellige afskæringer. Tidligere blev disse blev blot kasseret på trods af at de faktisk ikke fejlede noget. I dag er de tilgængelige for kunder på webshoppen.
Desuden ville Fiberline gerne kunne booste salget med flere kampagner og rabatkoder samt tilbyde kunderne custom lenghts, som tidligere kun blev håndteret via direkte kontakt med salgsafdelingen.
Hos Fiberline er det nu muligt at bestille en bro på webshoppen.
Med omkring 100 produkter skulle man tro at kompleksiteten var til at overskue. Men med over 10.000 varianter stiger kompleksiteten og behovet for overblik hurtigt. Derfor er der sat en Struct PIM ind som et solidt fundament for den digital platform. Den kan håndtere alle varianter som Fiberline har i dag men er også klar til fremtiden.
Ucommerce var det naturlige som en robust platform til at drive commerce grundlaget. Med Ucommerce fik Fiberline både en platform som er velkendt, samt afprøvet bredt i store dele af verden. Men samtidigt blev muligheden for at køre kampagner en realitet.
Ucommerce er også det rette valg i forhold til kompleksiteten i løsningen. Alle kunder har specifikke priser på alle varianter. Så prismotoren bag løsningen er kæmpe.
"Custom lengths" eller ordrer på mål, er endnu en feature som Fiberline ønskede for at kunne imødekomme deres kunders behov. Fiberline giver i dag kunden mulighed for at købe specielle produkter, hvor der skal bestilles et minimum for at produktionen sættes i gang. Hos Fiberline tæller kunderne alt fra den mindre håndværker til store entreprenører, og derfor er det vigtigt, at webshoppen i dag giver kunderne et godt overblik over deres ordre, uanset størrelse
Resultatet er et meget tæt og ærligt samarbejde! Fiberline har fået en helt ny platform som sparer tid i hverdagen på opdatering og vedligehold. Det har også givet mulighed for at skalere platformen til flere lande hvor bl.a. Sverige og Polen er blevet nye markeder. Det har også givet Fiberline tryghed til at lægge alle deres produkter online og ikke kun et smalt sortiment uden at gå på kompromis med performance.