Product Information Management
PIM står for Product Information Management og bruges til at håndtere store mængder data. En PIM kan indeholde rigtig mange informationer omkring produktdata.
Med en PIM kan man automatisere en masse manuelle processer som prislistegenerering, kundespecifikke data, sprogversioneret tekster osv. Derudover vil alle disse informationer kun skulle opdateres ét sted, og man slipper derfor for at skulle opdatere hvert enkelt.
PIM'en tager nogle data fra ERP'en, og de data kan man berige med sprogversioner, billeder, og andet visuelt materiale på produkterne. Man sidder og arbejder i PIM'en og beriger og vedligeholder data ét sted. Kommer der et nyt billede, så ændrer man det i PIM'en, og det vil derefter blive vist korrekt i app, katalog, webshop og website. Det samme gør sig gældende for tekster med fx en stavefejl. Når først man retter det i PIM'en, så slår det igennem på alle platforme.
Tag fat i Martin herunder hvis du vil høre endnu mere om PIM.
Se med og bliv klogere lige her
Cookie accept mangler for at vise video
For at kunne vise denne video, skal du acceptere vores cookiepolitik. Cookies hjælper os med at forbedre din oplevelse på vores hjemmeside og sikrer, at alt fungerer gnidningsfrit. Klik venligst på knappen nedenfor for at acceptere cookies og nyd videoen.
Se med, når Morgenkoppen denne gang byder på en introduktion til Struct PIM med Sales Partner specialist, Per Orloff, fra Struct.
Læs mereSe med, når Martin gør dig klogere på begrebet composable commerce, og hvorfor det er det nye sort.
Læs mereHvornår giver en PIM værdi? Det spørgsmål får vi tit som udviklingshus, og du får svaret lige her i videoen.
Læs mereEt veldefineret roadmap er nøglen til at sikre, at dine digitale investeringer hænger sammen med din forretning og ikke bare bliver "for teknikkens skyld". Hvorfor og hvordan? Det ser vi nærmere på i episode 7.
Læs mereEr det smartest at bygge digitalt fra bunden – eller skal du satse på standardsoftware? Og hvad betyder det egentlig for fleksibilitet, økonomi, ejerskab og din evne til at skalere? Lyt med til episode 6.
Læs mereHvordan gør du kunderne til en aktiv del af din digitale strategi og sikrer, at deres input bliver omsat til konkret værdi - både for dem og for din forretning? Det tager vi en snak om i episode 5 af Morgenkoppen.
Læs mereGiv Martin et kald
eller send ham en mail
Ecreo
Stærmosegårdsvej 8
5230 Odense M
+45 70 23 71 71
info@ecreo.dk
CVR 30 70 82 53