Hvornår giver en PIM værdi?
Som udviklingspartner bliver vi ofte spurgt om, hvorvidt en PIM er 'nødvendig'. Det er nærliggende at sige, at en PIM er det eneste rigtige. Men vi må også erkende, at når man kigger på forretningsmodellerne ude i de danske virksomheder, så er det ikke alle steder, at en PIM nødvendigvis er lykken.
Hvis vi tager en virksomhed, som er i fuld sving med en digital transformation og har bygget nogle forskellige digitale komponenter. De står nu og overvejer, om de skal investere i en PIM eller ej. Virksomheden ligger inde med oplysninger omkring alle deres kunder, priser m.m. De har også lavet en shop og er gået hele e-handelsvejen. De har lavet automatisk kataloggenerering, så alle deres prislister bliver genereret med det samme, når kunden gerne vil have dem. De har også en app kørende, hvor de også har produkter og billeder.
I et set-up som det her, er det oplagt at have en PIM.
Men hvis virksomheden nu bare har en shop, kun e-handel, og ikke noget andet. Det er en simpel verden, og lad os ovenikøbet forestille os, at butikken kun sælger jordbærsyltetøj som det eneste., så er svaret nemt. Selvfølgelig skal de ikke have en PIM til det.
Det, der driver, om du skal have en PIM, er volumen. Hvor mange produkter har du, eller hvor mange variationer har du. Det handler om kompleksitet, og hvor komplekse data du har. Jo højere kompleksitet, jo mere taler det for en PIM.
Bliv klogere lige her
Se med, når Morgenkoppen denne gang byder på en introduktion til Struct PIM med Sales Partner specialist, Per Orloff, fra Struct.
Læs mereHvad er fordelen ved en all-in-one løsning, og hvornår passer man som virksomhed til sådan en? Få svaret her.
Læs mereHar du styr på alle de byggeklodser, der skal til for at få din commerceløsning til at køre? Se med og bliv klogere på, hvorfor det er helt essentielt.
Læs mereVelkommen til vores serie om Struct PIM. I afsnit 1 får du en introduktion til vores foretrukne PIM-system.
Læs mereDenne gang består Morgenkoppen af et kig ind i fremtiden med Umbraco og en snak om deres roadmap og opgraderingsstrategi.
Læs mereI denne udgave af Morgenkoppen dykker vi ned i mulighederne med BigCommerce som e-handelsplatform.
Læs mereGiv Martin et kald
eller send ham en mail
Ecreo
Stærmosegårdsvej 8
5230 Odense M
+45 70 23 71 71
info@ecreo.dk
CVR 30 70 82 53