Hvornår giver en PIM værdi?
Som udviklingspartner bliver vi ofte spurgt om, hvorvidt en PIM er 'nødvendig'. Det er nærliggende at sige, at en PIM er det eneste rigtige. Men vi må også erkende, at når man kigger på forretningsmodellerne ude i de danske virksomheder, så er det ikke alle steder, at en PIM nødvendigvis er lykken.
Hvis vi tager en virksomhed, som er i fuld sving med en digital transformation og har bygget nogle forskellige digitale komponenter. De står nu og overvejer, om de skal investere i en PIM eller ej. Virksomheden ligger inde med oplysninger omkring alle deres kunder, priser m.m. De har også lavet en shop og er gået hele e-handelsvejen. De har lavet automatisk kataloggenerering, så alle deres prislister bliver genereret med det samme, når kunden gerne vil have dem. De har også en app kørende, hvor de også har produkter og billeder.
I et set-up som det her, er det oplagt at have en PIM.
Men hvis virksomheden nu bare har en shop, kun e-handel, og ikke noget andet. Det er en simpel verden, og lad os ovenikøbet forestille os, at butikken kun sælger jordbærsyltetøj som det eneste., så er svaret nemt. Selvfølgelig skal de ikke have en PIM til det.
Det, der driver, om du skal have en PIM, er volumen. Hvor mange produkter har du, eller hvor mange variationer har du. Det handler om kompleksitet, og hvor komplekse data du har. Jo højere kompleksitet, jo mere taler det for en PIM.
Bliv klogere lige her
Cookie accept mangler for at vise video
For at kunne vise denne video, skal du acceptere vores cookiepolitik. Cookies hjælper os med at forbedre din oplevelse på vores hjemmeside og sikrer, at alt fungerer gnidningsfrit. Klik venligst på knappen nedenfor for at acceptere cookies og nyd videoen.
Se med, når Morgenkoppen denne gang byder på en introduktion til Struct PIM med Sales Partner specialist, Per Orloff, fra Struct.
Læs mereHvad er fordelen ved en all-in-one løsning, og hvornår passer man som virksomhed til sådan en? Få svaret her.
Læs mereHar du styr på alle de byggeklodser, der skal til for at få din commerceløsning til at køre? Se med og bliv klogere på, hvorfor det er helt essentielt.
Læs mereHvordan gør du kunderne til en aktiv del af din digitale strategi og sikrer, at deres input bliver omsat til konkret værdi - både for dem og for din forretning? Det tager vi en snak om i episode 5 af Morgenkoppen.
Læs mereHvor starter du, og hvad kræver det at skabe en business case, der ikke bare ser god ud på papiret, men som også holder i praksis? Det tager vi et kig på i episode 4 af Morgenkoppen.
Læs mereHvorfor er arkitektur og datafundament afgørende, når din digitale platform skal kunne skalere og performe? Det ser vi nærmere på i episode 3 af Morgenkoppen.
Læs mereGiv Martin et kald
eller send ham en mail
Ecreo
Stærmosegårdsvej 8
5230 Odense M
+45 70 23 71 71
info@ecreo.dk
CVR 30 70 82 53