Odense ZOO

Vilde oplevelser for både store og små

Bygget på
Stemningsbillede 01

Odense ZOO er rost som værende en af Europas mest ansete zoologiske haver. Vi har forsøgt at løfte deres tilstedeværelse på nettet til samme niveau

Vi havde til opgave, at designe og udvikle en tidstro brugeroplevelse, der skulle løfte Odense ZOO branded på onlinefronten. Hjemmesiden skulle tjene som en mere prominent salgskanal, men ligeledes som en inspirationskilde for de besøgende.

 

Børnefamilien skulle kunne se sig selv pakke rygsækken med smurte madpakker, de nyforelsket teenagere skulle lokkes til at tage den idyllisk sejltur gennem zoologisk have og det livsnydende pensionistægtepar skulle inspireres til at spendere deres solrige søndagformiddag blandt lemurerne.

 

Den gennemsyrende målsætning var, at Odense ZOO skulle se en fordobling i deres årlige onlinesalg af entrébilletter.

Informationsarkitektur

De havde et prangende behov for at få nytænkt og omstruktureret præsentationen af deres information

Odense ZOO er en stor hjemmeside med et varierende publikum samt et omfattende katalog af oplevelser og muligheder. Vi forsøgte at fange den ekstraordinære rå oplevelse – som er at besøge den zoologiske have – gennem levende billeder og dyriske farver.

 

På grund af den store mængde indhold forsøgte vi, at skabe en kontrast mellem det tidligere design ved at skabe et mere luftigt udseende stærkt afhængigt af mellemrum, en markant bedre læsbarhed og et klarer informationhierarki.

 

Grid editoren i Umbraco gjorde en væsentlig forskel for udviklingen, idet vi var i stand til at skabe fleksibilitet i oprettelsen af indhold for deres kommunikationsafdeling alt imens vi bevarede sammenhængen i grænsefladen for brugeren.

Odense ZOO AI

Øget konvertering

Lokaliser problemet, formuler en målsætning og udfør omfattende brugertests var opskriften

Under den indledende workshop fik vi etableret et par centrale resultatindikatorer, der var på linje med deres overordnede forretningsmål. Det mest betydningsfulde for Odense ZOO værende en stigning i antallet af solgte billetter og skole- og virksomhedsorienteret arrangementer. Odense ZOO startede heldigvis i en stærk position.

 

I løbet af de foregående år havde de tiltrukket flere tusinde unikke brugere, som tidligere havde besøgt sitet mere end én gang. Konverteringen af blot en lille procentdel ville være et stort løft. I et forsøg på at øge konverteringen forholdte vi os til nogle meget basale designmønstre.

Odense ZOO UI
Vi snakker sammen

Fuld integration og fleksibilitet

    VOCAST

    Odense ZOO bruger VOCAST til udsending af pressemeddelelser og generel håndtering af pressemateriale. Presserummet fra VOCAST er integreret som en del af hjemmesiden, hvorfra der hentes pressemeddelelser og pressefotos m.m.

    Galaxy Ticketing System

    Live integration fra deres uCommerce webshop i Umbraco til billetsystemet Galaxy, hvor billetter først reserveres og efter onlinebetaling bookes og sendes til kunden, som kan gå direkte ind i den zoologiske have.

    Campaign Monitor

    Odense ZOO bruger Campaign Monitor til udsending og evaluering af nyhedsbreve og mailkampagner. Platformen er både brugervenlig og meget fleksibel, når det kommer til automatisering, segmentering og test af forskellige budskaber.