Med Growth-driven design er lanceringen af hjemmesiden ikke slutningen, men starten af projektet. Nedenstående graf viser GDD sammenlignet med den traditionelle tilgang til design og udvikling.
Hypoteserne rates fra 0 til 10, hvor 10 er den idé, som kan skabe mest mulig værdi for virksomheden - lige nu og her. De ideer, der skaber mest værdi, implementeres først. Hypoteserne samles og deles med kunden, i et online Excel-ark.
Ud fra data, indsamlet fra f.eks. en splittest, kan man validere eller afvise de hypoteser der blev implementeret. Efter en given periode, bliver man klogere på om det har haft den ønskede effekt.
De udfordringer og bias, vi oplever med den traditionelle tilgang til design og udvikling, er resultatet af en utidssvarende og forældet lærebog.
Der er en masse potentiale som vi ved ikke bliver udnyttet maksimalt. Det er særligt i forhold til processen efter lanceringsperioden. Derfor bygger og udvikler vi digitale løsninger efter "Growth-Driven Design"-principperne. Med GDD kommer I hurtigere i luften og udnytter jeres ressourcer optimalt gennem en data-drevet tilgang.
Et eksempel på et heatmap af kundernes færden på en hjemmeside
Brugertests og splittests danner beslutningsgrundlag for optimeringen. A/B splittest er et effektivt redskab til at øge din konverteringsrate, men før denne metode bliver bragt i spil, handler det om at omsætte data til konkrete optimeringsforslag.
En god dataindsamlingsproces består af en mix-methods tilgang, hvor man kombinerer kvantitativ data med kvalitativ data. På den måde kan man teste bredt og drage bedre konklusioner, som øger testresultaternes validitet. Nedenstående er et udpluk af nogle af de værktøjer vi arbejder med: