En B2B portal til sælgere og kunder.
AV CENTER havde behov for en B2B webshop til håndtering af SKI kunder, herunder login med adgang til et kundespecifikt sortiment og kundespecifikke priser m.m..
AV CENTER har flere leverandører og dermed forskellige indkøbspriser og leveringstider, for samme produkt.
Selvom AV CENTER via deres leverandører og producenter har adgang til mere end 125.000 produkter, er det reelt set kun et afgrænset antal produkter, der sælges og dermed er relevante at oprette i deres økonomisystem. Samtidig ønsker de, at give deres sælgere og kunder adgang til at udforske det fulde produktkatalog, for blot at oprette nye produkter i deres økonomisystem i takt med at de bestilles.
Derudover har AV CENTER også en lang række vigtige produkter, som de selv lagerfører på egne lagerlokationer og dermed produkter som de kan levere til kunden, direkte fra eget lager. Hver lagerlokation har potentielt set både et antal vare på lager af en specifik vare, samt en dato for næste forventede levering, med et tilhørende antal, ud fra hvad der er registreret i deres økonomisystem.
Alt dette skal gerne håndteres og præsenteres på en intuitiv og brugervenlig måde, for både AV CENTERs kunder og deres interne salgsteam i en online platform.
Sidst men ikke mindst, så tilbyder deres leverandører kun meget begrænset struktureret-data omkring hvert produkt, i form af et varenummer, navn, priser og lagerantal. Men der er brug for langt flere specifikationer, tekster og billeder af hvert produkt, for at kunne sælge produkterne online.
Håndtering af over 125.000 produkter og 4 integrationer i en B2B kundeportal, baseret på en composable arkitektur, med Umbraco, Ucommerce og Struct PIM som det centrale omdrejningspunkt.
Hele platformen er baseret på en single-source-of-truth tilgang omkring Struct PIM, hvor produkterne indlæses fra en lang række leverandører på tværs af automatiske API-integrationer og delvist manuelle import-kørsler via Excel-ark fra de leverandører, som endnu ikke kan levere en API-løsning.
Hver leverandør-integration medtager priser og lagertal fra leverandøren, som gemmes i Struct PIM.
De begrænsede produktinformationer fra leverandør-integrationerne, beriges løbende med produktdata i form af tekster, specifikationer og billeder m.m. via en automatisk API-integration fra den internationale data-leverandøren CNET til Struct PIM. Således at produkterne fremstår med fuld produktinformation og produktbilleder, når de skal fremsøges og vises i webshop og på sælgerportalen.
Skulle der mangler produktinformationer eller billeder for et produkt, kommer produktet automatisk på en arbejdsliste i Struct PIM, hvorfra det kan beriges med de nødvendige informationer.
Når produkterne fremsøges og vises i webshoppen eller på sælgerportalen, medregnes de forskellige leverandører, lagerlokationer og underliggende leveringsmuligheder, således at en intern sælger f.eks. har fuld gennemsigtighed omkring leveringsmuligheder og de tilhørende priser, ud for hver lagerlokation og leverandør. Mens en kunde på B2B webshoppen, blot præsenteres for den forventede leveringstid og den af AV CENTER fastsatte salgspris.
Mange produkter har flere leverandører og måske både interne og eksterne lagerlokationer, med tilsvarende forskellige indkøbspriser og leveringstider. Alt sammen centralt synkroniseret til PIM og derfra udstillet via webshop og den interne sælgerportal.
Integrationen mellem Struct PIM og Ucommerce, der anvendes til håndterings af e-commerce funktionalitet, er baseret på webhooks og live-data-opdatering via Elasticsearch. Således at opdateringer i Struct PIM, indenfor 1-2 sekunder slår igennem i webshoppen og på sælgerportalen.
Platformens frontend og de bagvedliggende datakilder, er opdelt via en headless-arkitektur, som sikrer maksimal performance og skalerbarhed.